გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი,
გვარი, პირადი ნომერი - ჯულიეტა რაზმაძე, 20001010787
საგანი - ქართული
ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური
/კლასი - საბაზო, მე-9 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა
- 19
გაკვეთილის თემა
- ადამიანი და საზოგადოება ილია ჭავჭავაძის მოთხრობაში „სარჩობელაზედ“
გაკვეთილის
მიზანი:
·
გავააზრებინო მოსწავლეებს - რა მიზნით შექმნა მწერალმა ნაწარმოები, რა იყო მისი
მთავარი გზავნილი მკითხველისადმი
·
დავაკვირვო პერსონაჟთა ქცევაზე
·
გავაცნობიერებინო საზოგადოებაში თანაცხოვრების არსი
ესგ სტანდარტთან კავშირი: ქართ.1X. 1
ქართ.1X.
4 ქართ. |X. 5
ქართ. 1X.
6
გამჭოლი კომპეტენცია
- სოციალური და სამოქალაქო
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი\მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების
ფორმა
|
სასწავლო
რესურსი
|
დრო
|
1.
|
გაკვეთილს ვიწყებ მისალმე-
ბითა და საორგანიზაციო საკით
ხების მოგვარებით,შემდეგ
კლასს ვაცნობ გაკვეთილის თე-
მას,მიზანსა და შეფასების კრი-
ტერიუმებს
|
ვერბალური
ახსნა
|
მთელ
კლასთან
|
შეფასების რუბრიკები
|
2წთ.
|
2.
|
გამოწვევის
ფაზა - პროვოცირე
ბის მიზნით კლასის მოსწავლე-
ებს ვუსვამ კითხვას რა არის სიცოცხლე?
|
გონებრივი იერიში
|
მთელ კლასთან
|
დაფა,
ცარცი
|
5წთ.
|
3.
|
წინარე
ცოდნის გააქტიურება-ილია
ჭავჭავაძის მოთხრობა „სარჩობელაზედ“- ძირითადი პრობლემების გამოკვეთა (თუ რას ეხება
ილიას მოთხრობა და რომელ კანონს ებრძვის
იგი ამ ნაწარმოებით)
|
კითხვები
|
მთელი კლასი
|
6წთ.
|
|
4.
|
სიღრმისეული
წვდომა - მთავარ პერსონაჟთა ქცევის გააზრება (ჯგუფური მუშაობა)
- ჯგუფებს ვუნაწილებ დავალებებს და ვა-
წვდი ინსტრუქციას:
I ჯგუფმა ტექსტის მიხედ-
ვით უნდა წარმოადგინოს ძმების მხატვრული სახე ვენის
დიაგრამის გამოყენებით
II ჯგუფმა - გულუბრყვილო
პეტრეს სახე ასოციაციური რუ-
კის გამოყენებით
III ჯგუფმა - დამნაშავე პეტრეს
სახე ასოციაციური რუკის გამოყენებით
IV ჯგუფმა - საზოგადობის სახე გონებრივი რუკის გამოყენებით
|
ვენის დიაგრამა,
ასოციაციური რუკა,
გონებრივი რუკა,
მსჯელობა
ბარათები-მიმანიშნებელი კითხვებით
|
ჯგუფური
მუშაობა
|
ქაღალდის
ფორმატები,
სახელმძღვანელო
|
10წთ.
|
5.
|
ჯგუფის ლიდერების პრეზენ-
ტაციები
|
პრეზენტაცია
|
ჯგუფის ლიდერები
|
საპრეზენტა-
ციო მასალები
|
12წთ.
|
7.
|
რეფლექსია-დისკუსია-
ვინ არის დამნაშავე მოთხრობაში? და რაში ხედავს ილია გამოსავალს?
|
დისკუსია
|
ჯგუფებს
შორის
|
6წთ.
|
|
8.
|
შეფასება-პრეზენტაციის,
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის
|
უკუკავშირი
|
მოსწავლეები,მასწავ-
ლებელი
|
შეფასების რუბრიკები
|
3წთ.
|
9.
|
საშინაო დავალება - დაწერონ
ესე: „სიკვდილი ყველას გვაშინებს, სხვას რომ ჰკვლენ,
ცქერა გვწადია“
|
მასწავლებ-
ლის რჩევები
|
მთელი კლასი
|
1წთ.
|
მისაღწევი შედეგები - მოსწავლეები შეძლებენ:
·
გაიაზრონ
ნაწარმოებში დასმული პრობლემა
·
იმსჯელონ პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე და გამოიტანონ შესაბამისი
დასკვნები
·
გააცნობიერონ საზოგადოებაში თანაცხოვრების არსი
No comments:
Post a Comment