Saturday, June 2, 2018

გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი - ჯულიეტა რაზმაძე, 20001010787
საგანი - ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური /კლასი - საბაზო, მე-9 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა - 19
გაკვეთილის თემა - ადამიანი და საზოგადოება ილია ჭავჭავაძის მოთხრობაში  „სარჩობელაზედ“
გაკვეთილის მიზანი:
·         გავააზრებინო მოსწავლეებს -  რა მიზნით შექმნა მწერალმა ნაწარმოები, რა იყო მისი მთავარი გზავნილი მკითხველისადმი
·         დავაკვირვო პერსონაჟთა ქცევაზე
·         გავაცნობიერებინო საზოგადოებაში თანაცხოვრების არსი

         
ესგ  სტანდარტთან კავშირი: ქართ.1X. 1    ქართ.1X. 4   ქართ. |X. 5   ქართ. 1X. 6
გამჭოლი კომპეტენცია - სოციალური და სამოქალაქო
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული
მეთოდი\მეთოდები
კლასის
ორგანიზების
ფორმა
სასწავლო
რესურსი
დრო
1.
გაკვეთილს ვიწყებ მისალმე-
ბითა და საორგანიზაციო საკით
ხების  მოგვარებით,შემდეგ
კლასს ვაცნობ გაკვეთილის თე-
მას,მიზანსა და შეფასების კრი-
ტერიუმებს

ვერბალური
ახსნა
მთელ
კლასთან
შეფასების რუბრიკები
2წთ.
2.
გამოწვევის ფაზა - პროვოცირე
ბის მიზნით კლასის მოსწავლე-
ებს ვუსვამ კითხვას რა არის სიცოცხლე?
გონებრივი იერიში
მთელ კლასთან
დაფა,
ცარცი
5წთ.
3.
წინარე ცოდნის გააქტიურება-ილია ჭავჭავაძის მოთხრობა „სარჩობელაზედ“- ძირითადი პრობლემების გამოკვეთა (თუ რას ეხება ილიას მოთხრობა  და რომელ კანონს ებრძვის
იგი ამ ნაწარმოებით)
კითხვები
მთელი კლასი
6წთ.
4.
სიღრმისეული წვდომა - მთავარ პერსონაჟთა ქცევის გააზრება (ჯგუფური მუშაობა) - ჯგუფებს ვუნაწილებ დავალებებს და ვა-
წვდი ინსტრუქციას:
     I  ჯგუფმა ტექსტის მიხედ-
ვით უნდა წარმოადგინოს ძმების მხატვრული სახე ვენის
დიაგრამის გამოყენებით
    II  ჯგუფმა - გულუბრყვილო
პეტრეს სახე ასოციაციური რუ-
კის გამოყენებით
    III ჯგუფმა - დამნაშავე პეტრეს სახე ასოციაციური რუკის  გამოყენებით
     IV ჯგუფმა -  საზოგადობის სახე გონებრივი რუკის გამოყენებით

ვენის დიაგრამა,
ასოციაციური რუკა,
გონებრივი რუკა,
მსჯელობა
ბარათები-მიმანიშნებელი კითხვებით
ჯგუფური
მუშაობა
ქაღალდის
ფორმატები,
სახელმძღვანელო
10წთ.
5.
ჯგუფის ლიდერების პრეზენ-
ტაციები

პრეზენტაცია
ჯგუფის ლიდერები
საპრეზენტა-
ციო მასალები
12წთ.
7.
რეფლექსია-დისკუსია- ვინ არის დამნაშავე მოთხრობაში? და რაში ხედავს ილია გამოსავალს?
დისკუსია
ჯგუფებს
შორის

6წთ.
8.
შეფასება-პრეზენტაციის,
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის
უკუკავშირი
მოსწავლეები,მასწავ-
ლებელი
შეფასების რუბრიკები
3წთ.
9.
საშინაო დავალება - დაწერონ
ესე: „სიკვდილი ყველას გვაშინებს, სხვას რომ ჰკვლენ, ცქერა გვწადია“
მასწავლებ-
ლის რჩევები
მთელი კლასი

1წთ.

მისაღწევი შედეგები - მოსწავლეები შეძლებენ:
·         გაიაზრონ ნაწარმოებში დასმული პრობლემა
·         იმსჯელონ პერსონაჟთა ქცევის მოტივზე და გამოიტანონ შესაბამისი დასკვნები
·         გააცნობიერონ საზოგადოებაში თანაცხოვრების არსი





No comments:

Post a Comment